Niechanowo, dnia 04 października 2021 r.
Ogłoszenie
o naborze na stanowisko pracy w gminnej jednostce budżetowej
Klub Dziecięcy „Wesołe Skrzaty” w Niechanowie,
Wójt Gminy Niechanowo
ogłasza konkurs na stanowisko kierownika / opiekuna
Klubu Dziecięcego „Wesołe Skrzaty” w Niechanowie
Do konkursu może przystąpić kandydat, który spełnia następujące wymagania:
WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE
Wymagania niezbędne:
- Kandydatem na kierownika Klubu Dziecięcego „Wesołe Skrzaty” w Niechanowie może być:
a) osoba posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub
b) która ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno -pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.
- W przypadku braku jednej z powyższych kwalifikacji, kandydatem na stanowisko kierownika Klubu Dziecięcego może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:
a) wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80. godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub
b) średnie lub średnie branżowe oraz:
I co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3 lub
II przed zatrudnieniem w klubie dziecięcym odbyła 280 godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w pkt 1 lit. a i b.
- jeżeli kandydat o którym mowa w pkt 2 lit b (i) nie pracował z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80. godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności;
- posiada obywatelstwo polskie;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- posiada znajomość:
a) ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 75 z późn. zm.),
b) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.)
c) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372)
d) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 z późn. zm.)
e) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217 z późn. zm.)
f) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) , w szczególności w zakresie gospodarowania środkami finansowymi w sposób zapewniający prawidłowe funkcjonowanie jednostki budżetowej;
- nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne;
- daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi;
- nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- cieszy się nieposzlakowaną opinią;
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym;
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy w urzędach jednostek samorządu terytorialnego lub jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego,
- posiadanie wiedzy z zakresu prawa pracy,
Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
- komunikatywność,
- odporność na stres,
- umiejętności analityczne,
- umiejętność współpracy,
- umiejętność kierowania, planowania i organizacji pracy zespołu.
OFERTA KANDYDATA POWINNA ZAWIERAĆ:
- list motywacyjny uzasadniający przystąpienie do konkursu,
- oryginał kwestionariusza osobowego,
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające wymagane kwalifikacje i wykształcenie,
- poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające wymagany staż pracy – jeśli dotyczy;
- życiorys opisujący w sposób szczegółowy przebieg kariery zawodowej,
- pisemną koncepcję funkcjonowania i rozwoju Klubu Dziecięcego „Wesołe Skrzaty” w Niechanowie,
- podpisane oświadczenie, że kandydat posiada obywatelstwo polskie,
- podpisane oświadczenie, że kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- zaświadczenie o niekaralności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed rozpoczęciem pracy,
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest objęty zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (tj. Dz. U. z 2017r. poz. 1311),
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,
- podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązki alimentacyjne, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
- podpisaną klauzulę o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacyjnego prowadzonego przez Urząd Gminy w Niechanowie zgodnie art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- podpisane oświadczenie, że kandydat zobowiązuje się do niewykonywania zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które kandydat będzie wykonywał w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenia o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
- aktualne oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
- w przypadku pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenie o zatrudnieniu,
ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
- organizowanie pracy Klubu Dziecięcego i nadzór nad jego prawidłowym funkcjonowaniem przez podejmowanie decyzji gospodarczych, finansowych i organizacyjnych zgodnych z przepisami prawa,
- opracowywanie i realizacja planów podstawowej działalności finansowo - gospodarczej w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków na realizację zadań statutowych Klubu Dziecięcego,
- dysponowanie w ramach udzielonych upoważnień i pełnomocnictw środkami finansowymi i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe, zgodne z obowiązującymi przepisami wydatkowanie,
- stworzenie warunków do przechowywania i przetwarzania danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- budowa pozytywnego wizerunku jednostki, doskonalenie standardów opieki w Klubie Dziecięcym,
- ustalenie zasad polityki kadrowej oraz podejmowanie decyzji w sprawach kadrowych,
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych i prawidłowe gospodarowanie powierzonym mieniem jednostki,
- zapewnienie właściwych warunków pracy i przestrzegania obowiązujących przepisów BHP oraz p.poż.
- sprawowanie opieki opiekuńczo - wychowawczej i dydaktycznej nad dziećmi w wieku od 1 roku życia,
- odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych opiece dzieci w czasie ich pobytu w Klubie,
- dbałość o higienę i czystość powierzonych jego opiece dzieci,
- tworzenie warsztatu pracy dydaktycznej, wykorzystywanie pomocy dydaktycznych, udział w gromadzeniu innych niezbędnych środków dydaktycznych, dbałość o pomoce i sprzęt należący do Klubu,
- wspieranie rozwoju psychofizycznego każdego dziecka, jego zdolności i zainteresowań.
- nawiązywanie kontaktów z rodzicami/opiekunami prawnymi dzieci,
- aktywny udział w życiu Klubu poprzez m.in. udział w organizowanych uroczystościach, imprezach itp.,
- przestrzeganie dyscypliny pracy,
- kierowanie się swoim działaniu dobrem dziecka, poszanowanie jego godności osobistej,
INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU
- wymiar etatu – 1/2 etatu Kierownik Klubu Dziecięcego, - 1/2 etatu opiekun w klubie dziecięcym,
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz,
- Obciążenie psychofizyczne - stres związany z kierowaniem zespołem pracowników oraz z zakresem odpowiedzialności i obowiązków.
TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
- Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy Niechanowo, ul. Różana 1, 62-220 Niechanowo w terminie do 15.10.2021 roku do godz. 15.00 w zamkniętych kopertach z podaniem swojego imienia i nazwiska oraz adresu, adresu e-mail i numeru telefonu kontaktowego, a także adnotacją o treści: „Konkurs na stanowisko kierownika Klubu Dziecięcego „Wesołe Skrzaty” w Niechanowie– nie otwierać”.
- Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do sekretariatu Urzędu Gminy Niechanowo) nie będą rozpatrywane.
- Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Niechanowo.
- O terminie i miejscu postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
- Przez złożenie dokumentów uczestnik wyraża zgodę na poddanie się procedurze konkursowej.
- Na postępowanie konkursowe kandydaci zgłaszają się z dokumentem tożsamości. W przypadku nieobecności kandydata oferta nie będzie rozpatrywana.
Inne informacje:
- wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych na dzień publikacji ogłoszenia nie jest znany,
- z kandydatem wyłonionym do zatrudnienia zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony,
- informacje dodatkowe o tworzonej jednostce są dostępne w Urzędzie Gminy Niechanowo, ul. Różana 1, pokój nr 21, tel. 614294914 w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek - piątek 7:00 – 15:00,